Geoblog.pl    velozone    Podróże    Rowerem przez Alpy...    aaaare

aaaare

Szwajcaria
Szwajcaria, Aarau

Dzień zaczął się wcześnie, bo próbowaliśmy wstać na wschód słońca, które wg naszych obliczeń powinno wstać dokładnie nad Alpami, co prawda słońce stało obok, ale widok i tak był fajny. Nasz gospodarz udostępnił nam łazienkę z zapewnieniem że możemy korzystać przez całą noc. Ciekawe, że oni się nie boją. Zjeżdżamy z powrotem do Meilen, przy okazji robimy zakupy w Sparze - trzeba się przyzwyczaić do tych horrendalnych cen. Decydujemy się jechać przez Zurych zamiast przez Lucernę i okazuje się że nie był to zbyt trafiony pomysł bo Zurych średnio nam się podoba. Wysyłamy maile (12 CHF/h) i jedziemy dalej. Wjeżdżamy na Route 5 i od tej pory jedziemy wzdłuż rzeki Aare. Widoki znad rzeki są śliczne. Przy okazji w przelocie zwiedzamy starówkę i most w Baden. Nocleg planujemy w Obergosgen. Napotkany mieszkaniec okazuje się być miejscowym szefem policji, po chwili rozmowy przynosi telefon, wybiera numer i daje Tomkowi mówiąc: "speak polish!" Okazuje się, że jego "freunde" jest Polką. Po 20 min przyjeżdża na rowerze, i z jej pomocą znajdujemy nocleg na ogromnej łące (Co ciekawe szef policji proponuje na nocleg na dziko :-) )